Van Ayutthaya tot Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu Van Ayutthaya tot Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu

Van Ayutthaya tot Phitsanulok

Door: Dare en Naomi

Blijf op de hoogte en volg Dare en Naomi

05 Februari 2010 | Thailand, Phitsanulok

Lieve mensen,

Inmiddels hebben we een groot aantal kilometers afgereisd! Na het feestelijke Kanchanaburi zijn we met de bus naar het historische Ayutthaya gegaan, onderweg gtenietend van het prachtige uitzicht. In deze vorige hoofdstad van Thailand hebben we onze eerste ruines gezien en daarbij het "beroemde" buddha-hoofd in boom. 's Avonds genoten (!!!) van de (muziek van de) leuke Thai in het cafe op de hoek. Daarna met onze nieuwe thaise vrienden van de kleine bar ernaast naar de discotheek gegaan. De volgende dag werden we vroeg gewekt om met hun/hen (?) en twee spanjaarden naar Lopburi (monkeycity!) te gaan. Daar hebben de Thai ons geleerd hoe te bidden voor Buddha en de apen te voeren. Ondanks deze begeleiding is Dare aangevallen door een aap.
De volgende dag op zoek naar batcaves. Nadat de lonely planet ons totaal de verkeerde kant op had gestuurd hebben we onze weg moeten vinden m.b.v. een ander soort reisgids: eem oude man en een groep van 15 kindertjes met wie we communiceerden door het maken van tekeningen. Het resultaat: een geweldige dag in het dorpje Ban Mi met als prachtige afsluiting een stroom van duizenden vleermuizen boven ons hoofd. Wel een beetje anticlimax.. Vanwege het verder uitgestorven dorpje waren we gedwongen om vanaf 7uur onszelf te vermaken met kaartspellen.
Vandaag uuuuuuren in de trein gezeten op weg naar het (niet zo interessante) Phitsanulok. Morgenvroeg vertrekken we alweer richting Sukhotai!

Dag lezers!

Veel liefs.

Ps. Foto's uploaden lukt nog niet.

• 05 Februari 2010 - 16:32

Jeknapstetante.nl:

Fijn om weer wat van jullie te lezen. Jullie vermaken je dus wel. xx

• 05 Februari 2010 - 16:33

Jeknapstetante.nl:

Niet dat ik dacht dat jullie je niet zouden vermaken hoor.

• 05 Februari 2010 - 16:46

Tvdm:

morgen borrel van Job. Weer een Azië ganger.
    xx

• 05 Februari 2010 - 16:50

Mette:

Wel fijn dat je weet dat het meervoud van Thai ook Thai is he ;)
    Gaan jullie nog naar van die fullmoonparty's?
    Liefs

• 05 Februari 2010 - 17:26

Mara:

Jullie hebben het echt naar jullie zin hè?

• 06 Februari 2010 - 01:27

Sue:

Leuke avonturen Naomi!!!Ik mis je wel bij Werff hoor,we hebben zeker wel honderd nieuwe collega's! XXX

• 06 Februari 2010 - 15:42

Eva:

Wat leuk allemaal! (vooral van die tekeningen haha)
    Leef je nog Dare? en die aap?

• 06 Februari 2010 - 21:26

Caecilia:

Meiden, wat een prachtig verhaal. Wat brengt elke dag weer wat nieuws he? Geweldig! Heeft de aap gebeten of moest ie om je lachen???

Liefs

• 08 Februari 2010 - 11:01

Simonuh:

Met hun jongens. Hadden jullie maar jullie iet wat taalkundigere vriendin bij jullie he :). Ik mis jullie x

• 08 Februari 2010 - 19:17

Tante Karin:

Lieve Naomi en Dare,
    Kreeg van mamma deze site en ontzettend leuk 0m jullie reisverhalen te lezen. jullie genieten echt he!geniet ook maar van de warmte, hopelijk niet te warm want hiet gaat het weer vriezen, alleen Lukka vindt het fijn veel liefs van ons allemaal

• 09 Februari 2010 - 09:16

Rianne:

Ha Naomi en Dare,

wat fijn dat jullie het naar je zin hebben. Ik vind het tof om te lezen waar jullie allemaal uithangen, tot nu toe klinkt het allemaal bekend (op dat ene dorp na dan) wat het helemaal leuk maakt. Geniet ervan, ik blijf jullie volgen!

Liefs, rianne