Zee - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu Zee - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu

Zee

Door: Dare en Naomi

Blijf op de hoogte en volg Dare en Naomi

03 April 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve mensen!

Excuses voor het lange wachten. Hier dan eindelijk verslag!

Na Luang Prabang zijn we doorgereisd naar Phonsovan, waar we de "plain of jars" hebben bezocht. Dit zijn velden met een soort stonehenge-achtige units. Heel mooi. Daarna doorgereisd naar Vang Vieng! HET Chersonissos van ZO-Azie, maar dan nog erger. Hier hebben we Jobje weer ontmoet! Naast het feesten hebben we ook een grot bezocht. Een beetje onvoorbereid gingen we de 3km lange grot binnen (zonder eten en drinken, in Dare's geval zonder zaklamp en zonder te weten of er meer dan 1 uitgang was). Ondanks dat zijn we slechts 1 keer verdwaald en hebben we het ondergrondse meer kunnen vinden! Na 2,5 uur liepen we redelijk heelhuids weer naar buiten, wel met een paar schrammen en bulten en in Naomi's geval, compleet bemodderd (vanwege haar gevecht met de modder om haar slipper). Nadat we we veel te lang in Vangvieng gebleven zijn (en na Lara te hebben gezien!) reisden we, na een korte stop in de hoofstad, door naar Tha Kaek. Hier hebben we een poging gedaan om de Kong Lo cave te bezoeken, maar mede dankzij de niet engels sprekende bevolking en het typische Aziatische bussysteem, is dit helaas mislukt. Toen maar verder gereisd naar Si Phan Don, the 4000 islands (voor Simone, Laos ligt niet aan zee. De eilanden liggen in de rivier de Mekong). Hier hebben we prachtige watervallen bezocht, en (van heel dichtbij!) zeer zeldzame zoet-waterdolfijnen gezien. De dag erna met een lekker boek en een lekker uitzicht in onze hangmat gelegen. Vervolgens doorgegaan naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodia! Onze eerste indruk was al meteen goed, we kwamen het land namelijk binnen in een "disco-bus" compleet met karaoke-muziek, beelden van schaarsgeklede aziatische meisjes en flitsend discolicht. In Phnom Penh een dagje sfeergeproefd, maar daarna gelijk doorgegaan naar Kep, een klein rustig plaatsje aan zee. Daar naar een eiland gegaan, waar we voor het eerst gezwommen hebben in de ???? zee (welke? Vraag het niet aan ons, wij zijn met pensioen). 's Avonds heerlijk vis gegeten in een barretje aan zee, onder het genot van (veel) moppen van onze tuk-tuk vriend. Volgende dag naar Sihanoukville gegaan. Ook een mooie plek aan zee, maar dan in combinatie met veel touristen en barretjes. Samen met Job uitgebreid Naomi's verjaardag gevierd, een mangrove bos bezocht en dagen heerlijk op het strand gelegen. Inmiddels zijn we weer terug in Phnom Penh (maar dan wel 3 tinten bruiner!). Nieuwe foto's staan online!

Veel liefs!

• 03 April 2010 - 09:32

Tvdm:

Ja een nieuw waarbenjij.nu stukje!
    Groeten van M, W, B en T uit Spanje

• 03 April 2010 - 14:26

Jeknapstetante.nl:

Jippie, foto's! Ik moet nu een smiley typen van Mara, dus hier komt ie: :) :D :P
    Dat waren er dus 3. Doei!
    xx

• 05 April 2010 - 18:16

Zus Emma:

Leuk om weer iets te horen! Leuke foto's ook. Heb je hersenen gegeten?! Wow.

Fijne pasen! Judith en ik hadden een mooie paasstok gemaakt en er even mee rond gelopen. Just so you know!

Heb je je slipper nog? Je verliest wel veel schoenen he? Doeeei! <3 Kus

• 06 April 2010 - 07:36

Eva:

Oo over die plain of jars heb ik wel eens iets gelezen, schijnt heel mooi te zijn! Jullie zwommen waarschijnlijk in de Golf van Thailand (logisch als je in Cambodja bent;)) xx

• 06 April 2010 - 20:33

Rens Van Der Meer:

Leuk hoor!

• 13 April 2010 - 20:36

Jeknapstetante.nl:

Waar blijven die foto's nou? Het lijkt wel of jullie het druk hebben met andere dingen!
    xx

• 17 April 2010 - 06:30

Mara Vd Meertje:

Jaloers op het weer, maar hier is het ook lekker! :P

• 18 April 2010 - 08:35

Abeljeweettoch:

Gasten!
    Een deel had ik al gehoord natuurlijk, maar de rest klinkt ook superchill! Lang niet gesproken! Mijn excuses voor de weinige reacties op jullie verhalen. Mijn computer ligt al een week bestoft onder m´n bed. Ik mail binnenkort wel weer even een mailtje met alle ins en outs uit leiden. Dat zijn er niet zo veel. Want ik ben no-life. Cambodia dus nu. Jezus, jullie komen over 59 nachtjes alweer terug. Ooja ik had nog een vraagje. Daarna ben ik nog meer dan een maand weg. Dan kom ik de eenendertigste thuis in een leeg huis, want mn ouders zijn nog op vakantie. Maar dan kan ik alle tijd met jullie mooi inhalen! Enne jongens, SZIGET?

Love you, no homo!

• 18 April 2010 - 08:37

Abeljeweettoch:

Haha, er staat: Oja ik had nog een vraagje, maar dan komt er helemaal geen vraag. Maar ik moet het ook niet aan jullie vragen, jullie zijn met pensioen.

• 29 April 2010 - 19:23

Boukje:

Lieve meiden, we snakken naar nieuwe verhalen, dus als jullie een keer tijd hebben...... XXX