Aapjes - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu Aapjes - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu

Aapjes

Door: Dare en Naomi

Blijf op de hoogte en volg Dare en Naomi

10 Maart 2010 | Laos, Luang Prabang

Lieve mensen!

Na het kayakavontuur (waar Naomi haar tweede paar schoenen is verloren, vanwege ons onvermogen de boot overeind te houden) zijn we teruggegaan naar Houay Xai. Na 5 weken zonder tv hebben we erg kunnen genieten van het kijken van een paar (lees: 5) films. De volgende dag begon daar onze gibbon experience! Onze boomhut (alleen bereikbaar via de zip-lines van/naar onze "keuken") deelden we met 4 leuke Amerikaanse meisjes (it was like, you know, sooo amazing) en (jawel!) onze huiskat "Mauw". De 2 dagen erna hebben we vanaf 6 uur 's ochtends van boom naar boom geslingerd op zoek naar gibbons (voor Simone: dat zijn apen). Tijdens de ochtendwandeling vroegen we ons af of de gibbons niet weggejaagd werden door de ambulances die we constant hoorden. Later vertelde onze gids ons dat deze "sirenes" het gezang van de gibbons was. De rest van de tijd waren we vrij om in onze 40 meter hoge boomhut te chillen, of om als aapjes door de jungle te "zip-linen" (wel steeds even zelf checken of je goed vast zat, want onze gids verdween na de ochtendwandeling). De avonden spendeerden we met z'n 6en met een stel kaarten & een fles lao lao. Wel onder een klamboe, om aan de "wilde" beesten in de jungle te ontsnappen. De 3 dagen zijn letterlijk en figuurlijk voorbijgevlogen (haha). Bij elke kabel die we zien hebben we nu de neiging ons vast te klikken en weg te zoefen (maar helaas).
Na afscheid te hebben genomen van onze boomhutgenootjes hebben we een speedboat geregeld naar Luang Prabang. Ken je die mop van Jantje achterop de fiets? Zo zag ons gezicht eruit na 6 uur lang met hoge snelheid over de Mekong geraced te hebben. In Luang Prabang hebben we een museum bezocht! Ook hebben we een klassieke Laose dansvoorstelling bekeken. We weten niet zeker of het de bedoeling was, maar we hebben hard gelachen. Verder hebben we 's ochtends om 6uur de monnikenparade bekeken en een grot (Pak ou cave) bezocht. Voor vanmiddag staan de Kuang Si watervallen op de agenda. Hopen dat het lekker weer wordt (HAHA, het is hier altijd lekker weer).

Veel liefs!

• 10 Maart 2010 - 07:49

Boukje/Mama:

Lieve meiden, wat een fantastische avonturen weer en wat een mooie foto's! Wij genieten hier met jullie mee!Kus (ook voor Job)

• 10 Maart 2010 - 08:58

Emma:

Leuk!

• 10 Maart 2010 - 10:25

JOZ:

Ha ladies, mooie verhalen weer, moet iedere keer er weer om lachen! Fijn dat het altijd lekker weer is! Geniet er maar van, wij hadden laatst ineens weer sneeuw... Maar nu schijnt de zon! :) xx

• 10 Maart 2010 - 10:54

Jeknapstetante.nl:

Het is hier ook altijd lekker weer hoor. Als je tenminste van sneeuw, regen en kou houdt. Vandaag schijnt de zon zelfs en is het maar liefst 2 graden boven nul! Have fun en liefs.

• 11 Maart 2010 - 15:44

Éryn/Nichtje:

Oké, jaloers...

Maar wel súper voor jullie!

• 14 Maart 2010 - 06:37

Mara Vd Meertje:

Ik ben stik jaloers!:) ;)
    8) :P

• 16 Maart 2010 - 11:59

Jeroen:

Oh die boomhut, echt vet! Was de whiskey een beetje te drinken?;)
    (ik vind regen toevallig chill)

• 17 Maart 2010 - 09:54

Lech:

Whiskey op basis van rijst als ik het goed lees..apart! Toch doe ik een poging jullie jaloers te maken, de laatste dagen is het weer namelijk echt onwijs goed! Lekker zonnetje strakblauwe hemel én dubbele cijfers die de warmte aangeven..duss, maar leuk dat jullie het naar je zin hebben. xx!

• 20 Maart 2010 - 07:02

Mara Vd Meertje:

:):P:(:I>:)

• 21 Maart 2010 - 21:49

W. H. Van Puffelen:

Mijn waarde Dare van der Meer (en reisgenote)
    Met belangstelling heb ik de afgelopen weken kennis genomen van reisverslagen uit het verre oosten. Als voormalig leerplicht ambtenaar moet mij toch een aantal dingen van het hart. Ondanks de min of meer succesvol afgeronde schoolopleidingen constateer ik toch nog wat hiaten. Spelling en zinsopbouw zijn ronduit matig en ook de topografische kennis is beroerd. Gelukkig wordt dit alles ruimschoots gecompenseerd door de foto's en de humor. En dat vind de leerplichtambtenaar in ruste Van Puffelen eerlijk gezegd het belangrijkste. Blijf voorzichtig en tot over een tijdje. Ook de groeten van mevrouw van Puffelen.

• 22 Maart 2010 - 15:49

Haha:

Die mijnheer Van Puffelen! Die moet nodig met een paar goede vrienden een paar dagen weg naar zijn vakantiehuis in Spanje!!!

• 29 Maart 2010 - 11:27

Jeknapstetante.nl:

Ja, hallo! Komt er nog wat?? xx