Chang Mai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu Chang Mai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Dare en Naomi - WaarBenJij.nu

Chang Mai

Door: Dare en Naomi

Blijf op de hoogte en volg Dare en Naomi

17 Februari 2010 | Thailand, Sukhothai

Dag lieve mensen!

Vanuit Phitsanulok zijn we doorgegaan naar Sukhotai! Hier hebben we overdag de oude ruines (stuk of driehonderdduizend) in het historical park gezien en in de avonden veel tijd doorgebracht met poolen en kaartspellen met onze nieuwe (tijdelijke) vrienden. Na 3 dagen doorgereisd naar Lampang, een leuk gezellig stadje waar we heel lekker (en vooral veel!) hebben gegeten. Ook is het onze sport geworden om de lekkerste loempia's te vinden. Verder een hele dag met de Engelse Alex gespendeerd. Eerst een mooie oude tempel bekeken en vervolgens naar een Elephant conservation center gegaan. Een toeristische plek, maar het geld gaat allemaal naar (het verzorgen van) de olifanten. Ondanks dit hoog toeristische gehalte hebben we erg genoten, vooral toen de mahouttrainer ons matste en ons zelf de olifant liet "besturen" (foto's op picasa!). Dag erna weer doorgereisd naar Chang Mai, een echt "backpackersparadijs". Het ziet hier zwart van de blanken! Veel nieuwe vrienden gemaakt, bestaande uit de meest vreemde combinaties: van een jonge hippie met dreadlocks uit Australie tot de spaanse Javier van 32 jaar oud. Verder hebben we een massagecursus gedaan! 3 dagen lang van half 10 tot half 5 strekken, duwen, kneden EN lekker eten met onze twee liefste thaise leraressen. Gister met een groepje naar een snake-farm gegaan waar we de longen uit ons lijf hebben geschreeuwd we waren de enige daar dus de staff heeft ons goed te grazen kunnen nemen met cobra's, ratelslangen, etc en wat betreft de veiligheid gaat het hier toch net ietsje anders dan in Nederland). Vanavond eerst even met een groepje wat eten op de markt, wandelen over de nightbazar en dan richting de rooftop-bar (met blote voeten achterover op de grond liggen). Morgen misschien met Javier doorreizen naar Pai. Wordt wel een beetje spannend allemaal nog, want over een klein weekje loopt ons visum af....

Veel liefs!

• 17 Februari 2010 - 13:23

Jeknapstetante.nl:

Fijn weer wat van jullie te lezen! xx

• 17 Februari 2010 - 13:24

Boukje/Mama:

Wat klinkt het allemaal geweldig!!! Ik kijk nu al uit naar de massages ;-)
    Dag lieve schatten!

• 17 Februari 2010 - 13:26

Eva:

haha, zwart van de blanken;)
    Echt gaaf allemaal! xx

• 17 Februari 2010 - 13:56

Judith:

Ha zus, wat een mooi verhaal weer! Hoe was de bar met je voetje omhoog? En krijg ik als je terug bent ook zo'n massage? xx

• 17 Februari 2010 - 13:58

Judith:

Mooie foto's! En uiteraard de klassieke, met stilstaande waterdruppels! ;)

• 17 Februari 2010 - 15:25

Susanne (mamma Van S:

dag meisjes, wat een leuke verhalen! Nu jullie toch in Chang Mai zijn mogen jullie die prachtige tempel aan de rand van de stad (Wat Phra That Doi Suthep)niet missen. Jullie krijgen daar ook nog een zegening van een boeddhistische monnik en dat schijnt veel geluk te brenegen.... groetjes xx Susanne

• 17 Februari 2010 - 21:28

Marlou:

jullie zijn wel een beetje fotogeil, 4 dezelfde foto's waarop jullie vanaf jullie olifant zwoel in de camera kijken. Hahahahaha. Ik ben jaloers! smeren jullie je wel goed in? x

• 18 Februari 2010 - 11:32

Tvdm:

wat een plezier om jullie berichten te lezen!
    x

• 18 Februari 2010 - 13:06

Oma:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Mijn oude Mac weigert jullie foto's te laten zien helaas, maar die zie ik nog wel een keer. Hier dooit het! Misschien wordt het nu lente. Veel plezier!

• 19 Februari 2010 - 16:09

Tante Caecilia:

Meiden!
    Wat hebben jullie het leuk. Ik smul van jullie verhaaltjes!

• 19 Februari 2010 - 21:42

Rein:

Massages!

• 19 Februari 2010 - 21:43

Rein:

haha, Marloe maakt weer mammaopmerking

• 20 Februari 2010 - 09:31

Mara Van Der Meertje:

Ik kan me haast niet voorstellen dat jullie het nog volhouwen.
    Groetjes!

• 20 Februari 2010 - 19:02

Eelco:

Cool verhaal! Veel plezier nog gnoompie en neus!!

• 23 Februari 2010 - 22:36

Elsa:

Hai meiden,

Het ziet er allemaal geweldig uit en het klinkt ook heerlijk.
    Heel veel plezier!

• 24 Februari 2010 - 12:29

Renee Geurts:

dag daartje en naomi, leuk om telkens jullie verhalen te lezen (en ze zijn zo leuk geschreven!). veel liefs